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[일반] CPU 사용량 줄이는법

WJ갤로그로 이동합니다. 2022.01.17 13:59:53
조회 8159 추천 25 댓글 22
														

진공이나 타일로 채우는게 온도 연산을 줄이기보다는 네비게이션 연산을 줄이는 효과가 큼. 그래서 둘중 어느게 효과가 있는지는 케바케임

A few things have a major impact on game performance. The main one is pathfinding, which is 80% of the game's frame time.

To ease up on your CPU usage and have a better framerate:

- Consolidate Debris. This reduces debris pathfinding. Even better, make useless debris unaccessible.

- Restrict Dupes movement by blocking off areas with locked door. When access is disabled rather than the door locked, pathfinding will still attempt to access all tiles behind.

- Avoid excavating needlessly as this adds more debris and emptied areas are filled with gases, which have a bigger impact on performance than solid tiles.

- Avoid Jet Suits as they give access to lots of additional tiles, which are recomputed every frame.

- Move Pacus to 1x1 farms as they have a pathfinding bug which makes their performance impact bad.

- Move Decor Critters to 1x1 farms because the Decor is expensive to recompute when they move, especially those with large Decor radius: Tropical Pacu, Shine Bugs, Longhair Slickster.

- Keep Ranches closed as critters moving from room to room cause “room rebuild”, which re-calculates the type of all rooms, slowing down the game. Any time critter count change in a room causes room rebuild, which may impact some pez dispenser designs as well.

- If you use a lot of Critters, consider using Decor Reimagined with "No Critter Decor" option turned on. If you do use Decor Reimagined only, place Mess Tables in any room with wild plants that are not already park/reserves to bypass park signs checking during room rebuild, which is slow (not relevant without the mod).

- Restrict Critters movement by as little tiles as possible. This has a much lower impact than previous tips.

- Manually restrict frame rate using external software. It makes the game behave more consistently and smoothes FPS.


게임플레이에 영향을 주는 요소가 몇가지 있습니다. 그중 제일 중요한건 네비게이션으로, 프레임의 80% 정도를 차지합니다.

CPU 사용을 줄이고 더 나은 프레임을 위해서는:

- 잔해를 모아두세요. 이는 잔해를 찾기 위한 연산을 줄여줍니다. 필요없는 잔해는 아예 접근이 불가능하게 만드세요.

- 잠긴 문으로 구역을 나누어서 듚 움직임을 제한하세요. 접근 불가상태로 놓아두어도 네비 연산은 문 뒤의 타일까지 전부 계산합니다.
- 과도한 채굴은 더 많은 잔해를 만들고 빈공간을 고체 타일보다 연산을 많이 먹는 기체로 채우므로 지양하세요.
- 제트 수트 사용은 더 많은 타일에 접근 가능하게 만들고, 매 프레임마다 다시 연산을 하게 되므로 사용 하지 않는 것이 좋습니다.

- 파쿠들은 성능을 심각하게 저하하는 네비 버그가 걸릴 수 있기 때문에 1*1 수조를 사용하세요
- 데코 크리터들은 움직임 마다 연산을 많이 거는 데코를 다시 계산해야하므로 1*1 농장을 사용하세요. 특히 열대 파쿠, 빛벌레류, 긴털 미끌이등 넓은 데코 범위를 가진 크리터들을 조심하세요.

- 문을 통과하는 크리터들은 각 방으로 이동할때마다 기지 내 모든 방 종류를 다시 계산하므로 닫힌 문을 사용하는 목장을 사용하는게 좋습니다. 목장 내 크리터 수가 변경될때마다 방 계산이 다시 일어나므로 일부 pez dispenser 타입의 목장도 영향을 줍니다.
(pez dispenser 타입이 해치 수 조절에 1*1 방이나 열린 공압문을 사용하는 형태를 말하는거 https://forums.kleientertainment.com/forums/topic/113102-hatch-stable-pez-dispenser-meets-air-mailing/)

- 많은 수의 크리터들을 키울 경우 데코 모드의 '크리터 데코 수치 없애기' 옵션을 사용해보세요. 데코 모드만 사용할 경우, 야생 식물이 있지만 공원으로 사용하지 않는 방에는 느려터진 공원 표지판 체크를 피하기 위해 테이블을 하나 건설해두세요. (모드를 사용하지 않을 경우 상관없습니다)
(데코 모드: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1892161928)

- 크리터 움직임을 최대한 줄이세요. 앞선 팁만큼 영향을 많이 주지는 않습니다.
- 외부 소프트웨어를 사용해 프레임을 제한하세요. 게임 버그와 렉을 줄여줍니다.


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