이번 시간에는 제3장 1절에서 3절까지에 해당하는 경기 시작, 선구 정하기(뱅킹), 시작위치, 공 선택에 관한 조항을 살펴보도록 한다.
세계 캐롬당구규칙(1989.1.1. 제정) WORLD RULES OF CAROM BILLIARD
제3장 모든 종류의 캐롬당구에 적용되는 일반 규칙 Common rules of all kinds of games of carom billiard
3장1절 경기의 시작 Beginning of the match
The match starts as soon as the referee has placed the balls for the execution of the starting stroke.
경기는 심판이 첫 스트로크를 위한 공배치를 마치자마자 시작된다.
3장2절 선구 정하기(뱅킹) Cushion draw
1. The referee places the two white balls on the starting line, on both sides of the line of the three starting spots approximately 30cm from each long cushion and the red ball on the top spot. As far as the cushion draw is concerned the referee places the spot or yellow ball on the left side and the other white ball on the right side. If the two players insist on playing with the same ball the referee will draw lots.
1. 심판은 두 개의 흰색 공을 하단 초구점(starting spots)의 양 쪽에 각각의 장쿠션에서 30cm 떨어진 거리에 놓는다. 빨간 공은 상단 초구점에 놓는다. 두 개의 흰색 공의 위치는 심판이 정하거나 노란색 공은 왼쪽, 흰색 공은 왼쪽에 놓는다. 만약 두 선수가 모두 같은 공을 원할 경우 심판이 제비를 뽑아 결정한다.
2. The players draw the beginning at the top cushion. The two white balls must be in motion before one of them reaches the top cushion. If this is not the case the draw will be repeated. The player who causes two times such a repetition loses the choice to begin. It is not admitted to effect the cushion draw by a stand-in.
2. 선수는 상단 단쿠션을 향해 공을 친다. 두 개의 흰색 공은 반드시 나머지 한 개의 공이 상단 단쿠션에 맞기 전에 움직여야 하며, 그렇지 않을 경우 다시 시작한다. 이러한 경우를 두 번 발생시키는 선수는 초구권을 상실한다. 외부인(대리인)에 의해 영향을 받아서는 안된다.
3. If the balls have touched each other on their way the faulty player(outside his half of the billiard) will lose the choice to begin.
3. 두 개의 흰색 공이 진행중에 부딪혔을 경우 실수한 선수(자기 위치에 해당하는 테이블의 1/2 지점을 넘어간 선수)는 초구권을 상실한다.
4. If the white balls have touched each other on their way and if it is impossible to determine the faulty player or if the balls are at rest at the same distance from the bottom cushion the referee arranges that the cushion draw will be repeated.
4. 두 개의 흰색 공이 진행중에 서로 부딪혔는데 실수한 선수를 정하기 어려운 경우, 혹은 두 개의 흰색 공이 정지했는데 하단 단쿠션에서 떨어진 거리가 같을 경우 심판은 다시 시작할 것을 결정한다.
5. If the ball of a player touches the red ball the faulty player will lose the choice to begin.
5. 선수가 빨간 공을 건드렸을 경우 실수한 선수는 초구권을 잃는다.
6. The player whose ball stops nearest to the bottom cushion has the choice to start the match.
6. 하단 단쿠션에 자신의 공을 가장 가깝게 멈추게 한 선수가 초구권을 갖는다.
3장3절 시작위치, 공 선택 Starting position, cue-ball
1. The balls are set up by the arbiter:
a) the red ball on the top spot
b) the white ball of the partner on the bottom spot
c) the second white ball - that of the player - any way the player wants on one of the two starting spots.
1. 공은 심판이 배치한다.
a) 빨간 공은 상단 초구점에 배치한다.
b) 상대방(나중에 치는 선수. 역자 주.) 흰색 공은 하단 초구점에 배치한다.
c) 초구를 치는 선수의 흰색 공은 두 개의 초구점에서 선수가 원하는 곳에 배치한다.
2. The player who starts the first inning of a match plays with the white ball if there are two white balls (whereby one is spot) or if there are balls of three colours.
2. 점이 있는 흰색 공, 점이 없는 흰색 공이 있거나 세 가지 색의 공이 있을 경우 경기의 첫번째 이닝을 시작하는 선수는 (점이 없는) 흰색 공을 자신의 공으로 한다.
3. The starting cannon must be played by direct attack on the red ball.
3. 첫번째 샷은 반드시 빨간 공을 직접 맞추는 방식으로 이루어져야 한다.
4. In the case of a match with sets there is an alteration of the players concerning the beginning of the matches regardless of the number of sets. The players keep the same ball for the entirety of the match.
4. 세트가 있는 경기의 경우 세트 수에 관계없이 두 선수가 번갈아가며 초구를 친다. 이 때, 선수는 전 경기에 걸쳐 같은 (색의) 공을 친다.
출처 - all about world 3-cushion 네이버 블로그
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