- Update Announcement for Apr. 18th: Mechanism Optimization
:
[ Optimization ]
* Improved the interaction logic of the in-game feedback feature;
* Calls from the guide now require a Hold to hang up;
* Important choices in story dialogues now require a Hold to select;
* Enhanced the visual effects when TaoKaka's Potential [Watch your feet!] launches energy arrows;
* Adjusted the damage calculation of Noel's move [Type IV: Earth Suppressor] and slightly increased the explosion damage;
* Fixed an issue where Noel's Potential [Quick Reload] might not fully restore MP;
* Fixed an issue where Noel may not be able to use an Airborne Dash when falling;
* Fixed an issue where Noel's Potential [Shroud Fall] would consume extra MP;
* Fixed an issue where Noel's Potential [Shroud Fall] might not be appropriately released;
* Fixed an issue where Skill could not be used after using Noel's Potential [Type XIII: Revolver Blast];
* Fixed an issue where Es's Potential [Type:Slasher "Mordred"] had incorrect controller vibration feedback;
* Fixed an issue where Jin's Potential [Kokuujin: Yukikaze] could not deal damage properly after a successful air block;
* Fixed an issue where the triangular energy beam formed by Components in Kokonoe's Potential [Universal Enhancement] could not activate Attack trigger slot Tactics;
* Fixed an issue where Kokonoe's Potential [Armament No.2 "Broken Bunker Assault v3.14"] uppercut punch could not activate Attack trigger slot Tactics;
* Fixed an issue where Kokonoe's Potential [Armament No.05 "Banishing Rays V7.10"] incorrectly activated an Attack trigger slot instead of a Skill trigger slot Tactic;
* Fixed an issue where some characters could not activate Attack trigger slot Tactics with jump attacks;
* Added a guide for the first acquisition of SP Skills;
* Optimized the display of Buffs and Debuffs on the combat interface;
* Fixed an issue where the Buff "Costs less MP" could only be obtained in the Exchange Space;
* Fixed an issue where Elite enemies' actions became unusually fast when being slowed down in a defenseless weakened state;
* Fixed an issue where Elite enemy Watcher could not correctly shut down Flame Traps during a charge;
* Fixed an issue where some moves of Elite enemy NAN-01 showed abnormal visual effects;
* Fixed an issue where parts of Jin's moves would invalidate the Vajra during a fight with the Elite enemy Susanoo;
* Optimized the Tactic [Seeking Storm] to improve its efficiency in tracking enemies;
* Fixed an issue where the Double Tactic [Shadow Ice Spike] could not target enemies;
* Fixed an issue where the Double Tactic [Ice Spike Mark] did not work after obtaining the Tactic [Ice Spike Upgrade];
* Reduced the value strength of the Debuff [More Damage Taken];
* Reduced the trigger probability of the Debuff [Afterlife Bomb] and fixed the inconsistency between its visual effects and timing;
* Fixed incorrect visual effects when trading with Neo.
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- 4월 18일 업데이트 공지 : 메커니즘 최적화
:
[ 최적화 ]
* 게임 내 피드백 기능의 상호작용 로직 개선;
* 가이드로부터의 전화는 이제 전화를 끊으려면 보류가 필요합니다;
* 이야기 대화에서 중요한 선택을 하려면 이제 선택을 보류해야 합니다;
* 타오카카의 잠재력 [발을 조심하라!]이 에너지 화살표를 발사할 때 시각 효과를 향상시킵니다;
* 노엘의 이동에 대한 피해 계산을 조정하고 [타입 IV: 접지 억제기] 폭발 피해를 약간 늘렸습니다;
* Noel's Potential [Quick Reload]가 MP를 완전히 복원할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 낙상 시 노엘이 공수대쉬를 사용하지 못할 수 있는 문제 해결;
* Noel's Potential [Shroud Fall]이 추가 MP를 소비하는 문제를 해결했습니다;
* Noel's Potential [Shroud Fall]을 적절하게 해제할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 노엘의 잠재력[유형 XIII: 리볼버 블래스트]을 사용한 후 스킬을 사용할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* Es의 Potential [Type:Slasher "Mordred"]에 잘못된 컨트롤러 진동 피드백이 있는 문제를 수정했습니다;
* 공중 차단 성공 후 진의 잠재력[고쿠우진: 유키카제]이 제대로 피해를 입지 못하는 문제 해결;
* 코코노에의 포텐셜(Universal Enhancement)에 있는 구성 요소들에 의해 형성된 삼각형 에너지 빔이 공격 트리거 슬롯 전술을 활성화할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 코코노에의 잠재력[무장 No.2 "부러진 벙커 어택 v3.14"] 어퍼컷 펀치가 공격 트리거 슬롯 전술을 활성화할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* Kokonoe의 잠재력[무장 번호 05 "배니싱 레이즈 V7.10"]이 스킬 트리거 슬롯 전술 대신 공격 트리거 슬롯을 잘못 활성화한 문제를 수정했습니다;
* 일부 캐릭터가 점프 공격으로 공격 트리거 슬롯 전술을 활성화할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* SP 스킬의 첫 습득을 위한 가이드를 추가했습니다;
* 전투 인터페이스에서 버프와 버프의 표시를 최적화합니다;
* Buff "Costless MP"를 Exchange Space에서만 얻을 수 있는 문제를 해결했습니다;
* 무방비 상태에서 속도를 줄이면 정예 적들의 행동이 비정상적으로 빨라지는 문제를 해결했습니다;
* 엘리트 적 감시자가 충전 중 화염 트랩을 올바르게 종료할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 엘리트 적 NAN-01의 일부 움직임이 비정상적인 시각 효과를 보이는 문제를 해결했습니다;
* 정예의 적인 수잔수와 싸우는 동안 진의 움직임의 일부가 바즈라를 무효화시키는 문제를 해결했습니다;
* 적을 추적하는 데 효율성을 높이기 위해 전술 [폭풍 찾기]를 최적화합니다;
* 이중 전술[그림자 얼음 스파이크]이 적을 겨냥할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* Tactic [Ice Spike Upgrade]를 획득한 후 Double Tactic [Ice Spike Mark]가 작동하지 않는 문제를 해결했습니다;
* 버프의 값 강도 감소[더 많은 피해를 입힘];
* Debuff [Afterlife Bomb]의 트리거 확률을 줄이고 시각 효과와 타이밍 간의 불일치를 수정합니다;
* 네오와 거래할 때 잘못된 시각 효과를 수정했습니다.
- Update Announcement for Apr. 25th: New Content & Mechanism Optimization
:
[ New Content ]
* Added a Profile system that records and displays combat data for each Prototype;
* Added activation conditions and details display for Hidden Effects, available through Training Details and Prototype File interface;
* Added new Double Tactics [Shadow Lightning Orb], [Devouring Ring of Fire], [Rending Radiance], and [Sticky Slime];
* Added an entrance to [View Evotype] on the first floor's large screen, providing the function to view details and try out Evotypes;
* Optimized the display when Selecting Potentials, adding move names and all hidden effects details, and displaying Activated Other Hidden Potential Effects;
* Added an option in Settings to hide damage numbers;
* Added Perfect Clear prompts to Mind Challenges and special markers for levels and Prototypes with Perfect Clear;
* Added a new Potential Hidden Effect for Noel: Potential [Quick Reload] can also detonate the marks of the move [Type XVI: Ignition Bolt];
* Added a new Potential Hidden Effect for Noel: Potential [Shroud Fall] can lock onto enemies marked by the move [Type XVI: Ignition Bolt] and detonate their marks;
* Added a new Potential Hidden Effect for Hibiki: The clone from Potential [Dual Wing Double Smash] will rush towards the enemy and explode just before disappearing;
* Ragna's Potential Hidden Effect [Halfway through a Dash Attack, you can press the Attack button to use Dash Attack again, up to 3 times.] now adds the ability to connect other moves midway;
* Mai's Potential Hidden Effect [Exseal: When the javelin travels back, press the Skill button to throw the javelin again.] Now, it deals doubled damage with a maximum limit.;
* Now Λ-No.11-'s Potential [Luminous Slave EX] can be used in the halfway of [Sword Summoner EX Elysium];
* Now Taokaka can use the Hidden Effect [You can dash as many times as you like.] of Potential Dash by holding the Dash button;
* The Voice settings now have a Combat Voice option to turn off battle voices or only play exclamations.
:
[ Optimizations ]
* Sortitio Space will no longer offer AP rewards, and the reward pool will include Potential refreshes count instead;
* Increased the HP of enemies in the Potential Trial Space;
* Fixed an issue where the character's dash could push some enemies in Space Omega;
* Fixed a mismatch between attack judgment and VFX range of some moves for Elite enemy NAN-01;
* Fixed an issue where some moves of the Elite enemy Arakune could ignore the character's invincibility states;
* Fixed a damage delay issue caused by slowdown during phase transitions of the Elite enemy Susanoo;
* Fixed an abnormal attack warning display issue during battles between Jin and Elite enemies;
* Increased the value strength of Mai and Jin's SP skills;
* Fixed an issue where Jin's sheathing attack could not damage certain enemies;
* Fixed an issue where Jin's move [Hirensou] could trigger [Rengoku Hyouya] when holding the button;
* Fixed an issue where Jin's skill [Kokuujin: Yukikaze] could not defend properly and incorrectly triggered the [Touga Hyoujin] block effect;
* Fixed an issue where Mai could still consume MP when successfully throwing javelins in the air;
* Fixed an issue where Ragna's Potential [Inferno Divider] could not kill flying enemies;
* Fixed an issue with abnormal display of Ragna's Potential icons;
* Fixed an issue where Kokonoe's MP might not recover appropriately after obtaining the Potential [Armament No.8EE vE.24 "Meteor Carpet Storm"];
* Fixed an issue where the clone generated by Kokonoe's Potential [Armament No11.1 v2.19 "Furious Decimator Avalanche"] could not correctly trigger the Tactic Frost Burst effect;
* Fixed an issue where the slowdown effects caused by Kokonoe's Potentials and Tactics could stack and cause abnormal enemy movement;
* Fixed an issue where the upgrade of Es' Potential [Universal Enhancement]: [While airborne, any action can be followed by each other.] did not work for some actions;
* Fixed an issue where Es' Potential [Type:Slasher "Bedivere"] might not be able to be used after specific move actions;
* Optimized input judgment, reducing the occurrence of Es' Potential [Type:Slasher "Gawain"] being triggered directly after a dash by pressing the ↑ key;
* Fixed an issue where Noel might not be able to use skills while falling;
* Fixed an issue where Noel could not correctly trigger the Tactic [Skill Cold] when using certain moves on the ground;
* Fixed an issue where the sound effect of Noel's Potential [Zero-gun: Sleipnir] would not stop playing properly when Noel is defeated;
* Optimized Noel's Potential [Quick Reload], changing the condition for MP recovery from MP below 100 to whenever MP is not at maximum;
* Fixed an issue where Λ-No.11-'s Potential [Universal Enhancement] could not attack close-range enemies;
* Fixed an issue where the Tactic [Violent Tentacle] could become ineffective in certain situations;
* Fixed an issue where tentacles generated by Tactics could cause delays in Combat Space settlement;
* Fixed a plot error caused by abnormal drops of Phenomenon Fragments of [Recording #2];
* Fixed an issue where Avatar could fall off the elevator at low frame rates.
> > > 번역 > > >
- 4월 25일 업데이트 발표: 새로운 콘텐츠 및 메커니즘 최적화
:
[ 새 콘텐츠 ]
* 각 프로토타입에 대한 전투 데이터를 기록하고 표시하는 Profile 시스템을 추가했습니다;
* 교육 세부 정보 및 프로토타입 파일 인터페이스를 통해 사용할 수 있는 Hidden Effects에 대한 활성화 조건 및 세부 정보 표시가 추가되었습니다;
* 새로운 이중 전술 [그림자 번개 오브], [불의 고리를 삼키는 것], [래디언스 종료], [끈끈한 슬라임]이 추가되었습니다;
* 1층 대화면에 [View Evotype] 입구를 추가하여 세부 정보를 보고 Evotype을 사용해 볼 수 있는 기능을 제공합니다;
* 잠재력 선택, 이동 이름 및 모든 숨겨진 효과 세부 정보 추가, 활성화된 기타 숨겨진 잠재력 효과 표시 시 디스플레이 최적화;
* 설정에서 손상 번호를 숨기기 위한 옵션을 추가했습니다;
* 완벽한 클리어를 사용한 수준 및 프로토타입에 대한 마인드 챌린지 및 특수 마커에 완벽한 클리어 프롬프트를 추가했습니다;
* 노엘을 위한 새로운 잠재력 숨겨진 효과 추가: 잠재력 [빠른 재장전]은 움직임의 흔적을 폭발시킬 수도 있습니다 [유형 XVI: 점화 볼트];
* 노엘을 위한 새로운 잠재력 숨겨진 효과 추가: 잠재력 [무너진 추락]은 움직임에 의해 표시된 적들을 가두어 놓고 그들의 흔적을 폭발시킬 수 있습니다 [유형 XVI: 점화 볼트];
* 히비키에게 새로운 잠재력 숨겨진 효과 추가: 잠재력의 클론 [듀얼 윙 더블 스매시]가 사라지기 직전에 적을 향해 돌진하여 폭발합니다;
* 라그나의 잠재적 숨겨진 효과 [대쉬 공격의 중간에서 공격 버튼을 눌러 최대 3회까지 다시 대시 공격을 사용할 수 있습니다.] 이제 다른 움직임을 중간에 연결할 수 있는 기능이 추가됩니다;
* 마이의 잠재적 숨겨진 효과 [출처: 창이 다시 돌아올 때 스킬 버튼을 눌러 창을 다시 던집니다.] 이제 최대 한도로 두 배의 피해를 입힙니다.
* 이제 λ No.11-의 잠재력 [발광 슬레이브 EX]를 [검 소환사 EX 엘리시움]의 절반에서 사용할 수 있습니다;
* 이제 타오카카는 대시 버튼을 누르면 잠재 대시의 숨겨진 효과[마음껏 대시할 수 있습니다.]를 사용할 수 있습니다;
* 이제 음성 설정에는 전투 음성을 끄거나 감탄사만 재생할 수 있는 전투 음성 옵션이 있습니다.
:
[ 최적화 ]
* Sortitio Space는 더 이상 AP 보상을 제공하지 않으며 보상 풀에는 잠재적 새로 고침 횟수가 포함됩니다;
* 잠재적 시험 공간에서 적의 HP 증가;
* 캐릭터의 대시가 스페이스 오메가의 일부 적을 밀어낼 수 있는 문제를 해결했습니다;
* 엘리트 적 NAN-01에 대한 공격 판단과 일부 움직임의 VFX 범위 불일치를 수정했습니다;
* 엘리트 적 아라쿠네의 일부 움직임이 캐릭터의 무적 상태를 무시할 수 있는 문제를 해결했습니다;
* 엘리트 적 수잔의 상전이 중 속도 저하로 인한 피해 지연 문제 해결;
* 진과 엘리트 적 간의 전투 중 비정상적인 공격 경고 표시 문제를 수정했습니다;
* Mai와 Jin의 SP 스킬의 가치 강도를 높였습니다;
* 진의 피복 공격으로 특정 적에게 피해를 줄 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 버튼을 누른 상태에서 진의 동작 [히렌소우]가 [렌고쿠 효우야]를 트리거할 수 있는 문제를 해결했습니다;
* 진의 스킬 [고쿠우진: 유키카제]이 제대로 방어하지 못하고 [토우가효진] 차단 효과를 잘못 유발한 문제를 수정했습니다;
* 공중에서 자벨린을 성공적으로 던졌을 때 Mai가 여전히 MP를 소비할 수 있는 문제를 해결했습니다;
* 라그나의 잠재력(Inferno Divider)이 하늘을 나는 적을 죽일 수 없는 문제를 해결했습니다;
* Ragna의 잠재적 아이콘의 비정상적인 표시 문제를 해결했습니다;
* 잠재력을 획득한 후 코코노에의 MP가 적절하게 복구되지 않는 문제를 해결함 [무장 번호 8EE vE.24 "미터 카펫 스톰"];
* 코코노에의 포텐셜[무장 No11.1 v2.19 "분노의 데시메이터 눈사태"]에 의해 생성된 클론이 전술 프로스트 버스트 효과를 올바르게 트리거할 수 없는 문제를 수정했습니다;
* 코코노에의 잠재력과 전술로 인한 둔화 효과가 쌓여 비정상적인 적 이동을 일으킬 수 있는 문제를 해결했습니다;
* Es' Potential [Universal Enhancement]의 업그레이드가 일부 작업에 대해 작동하지 않는 문제를 해결했습니다;
* Es' Potential [Type:Slasher "Bedivere"]을 특정 이동 작업 후에 사용할 수 없는 문제를 수정했습니다;
* 최적화된 입력 판단으로 ↑ 키를 눌러 대시 직후에 Es' Potential [Type:Slasher "Gawain"]이 트리거되는 것을 줄입니다;
* 노엘이 넘어지면서 기술을 사용하지 못할 수도 있는 문제를 해결했습니다;
* 노엘이 지상에서 특정 동작을 사용할 때 전술 [스킬 콜드]를 올바르게 트리거할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 노엘이 패배했을 때 노엘의 잠재력[제로건:슬립니르]의 효과음이 제대로 재생되지 않는 문제를 해결했습니다;
* 노엘 잠재력 최적화 [빠른 재장전], MP 복구 조건을 MP 100 미만에서 MP가 최대가 아닐 때로 변경;
* λ No.11-의 잠재력[유니버설 인핸스먼트]이 근거리 적을 공격할 수 없는 문제를 해결했습니다;
* 특정 상황에서 전술[폭력 촉수]이 효과가 없을 수 있는 문제 해결;
* 택틱스에서 발생한 촉수로 인해 전투 공간 정착이 지연될 수 있는 문제 해결;
* [녹취 #2]의 현상 조각이 비정상적으로 떨어져 발생한 플롯 오류 수정;
* 아바타가 낮은 프레임 속도로 엘리베이터에서 떨어질 수 있는 문제를 해결했습니다.
잠깐 안온사이 두번이나 업뎃 해버렷노
업뎃 자주하는게 보기 좋긴한데 고칠게 아직도 이리 많은가 보네 ㅋㅋ
얼른 다 고치고 신캐내고 스위치랑 모바일버전도 3년안에 가즈아
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