저번에 예비 보고서 받을때 이것두 같이 받았는데 까먹고있다가 방금 생각나서 부랴부랴 글 적음.
Appendix A – Safety alert, collision between the frigate 'KNM Helge Ingstad' and the tanker 'Sola TS' on 8 November 2018, outside the Sture terminal in Hjeltefjorden in Hordaland County
부록 A - 안전 경고, 2018년 11월 08일 노르웨이 Hordaland 주, Hjeltefjorden의 Sture terminal 앞에서 발생한 프리깃 'KNM Helge Ingstad'와 유조선 'Sola TS' 간 충돌 사고
In connection with the ongoing investigation into the collision between the frigate 'KNM Helge Ingstad' and the oil tanker 'Sola TS' on 8 November 2018 outside the Sture terminal in Hjeltefjorden in Hordaland County, the Accident Investigation Board Norway (AIBN) has identified some safety-critical issues that require immediate attention.
2018년 11월 08일 노르웨이 Hordaland 주, Hjeltefjorden의 Sture terminal 앞에서 발생한 프리깃 'KNM Helge Ingstad'와 유조선 'Sola TS' 간 충돌 사고에 대한 조사 도중, AIBN은 즉각적인 주의가 필요한 중대한 안전 결함을 식별하였습니다.
Note that the AIBN is in an early phase of the investigation and that the circumstances will be subject to further investigation.
현재 AIBN은 사고 조사의 초기 단계에 있으며 해당 사항은 추가적인 조사 대상이라는 것에 유의해주십시오.
※ 최종 보고서로 완전히 밝혀지기 전까진 속단하지 말아주세요.
The AIBN has found safety critical issues relating to the vessel's watertight compartments.
AIBN은 해당함의 수밀구획과 관련된 안전 결함을 발견하였습니다.
This must be assumed to also apply to the other four Nansen-class frigates.
이 결함은 다른 네척의 난센급 프리깃에도 적용될 것으로 사료됩니다.
It cannot be excluded that the same applies to vessels of a similar design delivered by Navantia, or that the design concept continues to be used for similar vessel models.
또한 Navantia에서 건조되거나 설계 될 비슷한 선형의 선박들에게도 예외가 아닙니다.
The AIBN assumes that its findings are not in conformity with the required damage stability standard for the Nansen-class frigates.
AIBN은 이 결함이 난센급의 손상복원성 표준에 부합하지 않을 것으로 추정합니다.
To start with, flooding occurred in three watertight compartments on board 'KNM Helge Ingstad': the aft generator room, the orlob deck's crew quarters and the stores room.
먼저 'KNM Helge Ingstad'의 세 수밀구획에서 침수가 발생했습니다. 세 수밀구역은 각각 후방 발전기실, 최하층 갑판의 선원실과 창고 입니다.
※ orlob이 대체 뭐여??
There was some uncertainty as to whether the steering engine room, the aftmost compartment, was also filling up with water.
조타기실과 최후방구획까지 침수되었는지는 확실치 않습니다.
Based on this damage, the crew, supported by the vessel's stability documents, assessed the vessel as having 'poor stability' status, but that it could be kept afloat.
승조원들의 상기 손상정도에 근거한 복원성 계산 결과 함선은 "열악한 복원성"에 놓여있었으나 아직 물에 떠 있을 수 있을거라 판단되었습니다.
If more compartments were flooded, the status would be assessed as 'vessel lost' on account of further loss of stability.
만약 더 많은 구획이 침수되었다면 복원성의 추가 손실로 인하여 "함선 침몰"의 결과가 나왔을 것이라 추정됩니다.
Next, the crew found that water from the aft generator room was running into the gear room via the hollow propeller shafts and that the gear room was filling up fast.
그 다음, 승조원들은 함미 발전기실의 물이 비어있던 프로펠러 샤프트를 통해 기어실로 빠르게 유입 중인 것을 발견합니다.
From the gear room, the water then ran into and was flooding the aft and fore engine rooms via the stuffing boxes in the bulkheads.
기어실로 유입된 물은 곧바로 격벽의 스터핑박스를 통해 전후방 기관실로 유입되었습니다.
This meant that the flooding became substantially more extensive than indicated by the original damage.
이것은 충돌로 입었던 손상보다 광범위한 침수를 야기했습니다.
Based on the flooding of the gear room, it was decided to prepare for evacuation.
기어실이 침수됨에 따라 퇴함을 결정합니다.
The AIBN considers the vessel's lack of watertight integrity to be a safety issue relating to Nansen-class frigates and therefore issues the following two safety alerts.
AIBN은 해당 함선의 방수성 부족을 난센급 프리깃의 안전 문제로 간주하므로 다음의 두 안전경고를 게시합니다.
Interim safety recommendation MARINE No. 2018/01
임시 해사 안전 권고 2018/01번
The Accident Investigation Board Norway recommends that the Norwegian Defence Materiel Agency, in cooperation with the Norwegian Navy and the Norwegian Armed Forces Material Safety Authority (NAFMSA), conduct investigations into the issues identified during the initial investigation and implement measures as necessary to address safety.
AIBN은 노르웨이 해군 및 Norwegian Armed Forces Material Safety Authority (NAFMSA)과 협력하여 초기 조사 도중 발견된 문제에 대한 즉각적인 조사 및 필요한 조치를 취할 것을 Norwegian Defence Materiel Agency (NDMA)에 권고합니다.
※ NAFMSA랑 NDMA가 대체 뭐로 번역되야 하는거야??
Interim safety recommendation MARINE No. 2018/02
임시 해사 안전 권고 2018/02번
The Accident Investigation Board Norway recommends that Navantia, the vessel's designer, conduct investigations into the issues identified during this initial investigation and to ascertain whether this is also an issue relating to other vessels.
AIBN은 본 초기 조사에서 발견된 문제 및 이것이 다른 선박에도 적용되는지 해당 함선의 설계사인 Navantia가 즉각 조사할 것을 권고합니다.
Furthermore, that Navantia issue a notification to relevant shipbuilding yards, owners and operators, advising on necessary measures to address safety.
또한, Navantia는 본 문제에 대해 필요한 조치를 관계 조선소, 선주 및 운영사에게 통보할 것을 권고합니다.
끝.
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